maanantai 23. heinäkuuta 2012

Mitä Minä Haluan

Niinpä.
Olen kaikenkaikkiaan aika isojen elämänmurrosten keskellä, siltä minusta ainakin tuntuu. Joskus olin tukevilla perustuksilla ja sitten maa katosi jalkojen alta. Nyt olen rakentanut uusia perustuksia, mutta vaikka perustukset ovatkin tukevat, maa perustusten alla elää ja liikkuu.... mihin olen menossa, mitä haluan ja miksi.

Ehkä lähestyvät synttäritkin tuovat oman osansa tähän pohdintojen vyyhtiin, koska jotenkin nyt olen herännyt jonkinlaiseen ikäkriisiin. Minusta tuntuu, etten ole lainkaan siinä, missä 10 vuotta sitten (tai edes viisi) kuvittelin tämän ikäisenä olevani. Tosin, en edes tiedä haluaisinko olla nykyisin siinä elämäntilanteessa, mihin tuolloin itseni kuvittelin, tuskinpa. Vaikka olen onnellinen tässä hetkessä, silti tahdon muutoksia. Tahtoisin löytää entistä enemmän itseni, niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Matka on pitkä, mutta se on taivallettava, en halua havahtua kymmenen (kahdestakymmenestä puhumattakaan) vuoden päästä et WTF, mihin elämäni on kadonnut, en ole tehnyt asioita joista todella nautin...

Eräs elämäni hetki, jolloin pakahduin onnesta.
Minusta tuntuu, että ikäistäni naista tyttöä (siksi itseni edelleen tunnen) koetetaan aikausein asettaa muottiin. Minun ikäisilleni on jo tietynlaiset ulkopuolelta ja yhteiskunnasta tulevat odotukset ja raamit, joihin minä en todellakaan koe mahtuvani. Se ulkopuolelta tuleva raami on liian kapeakatseinen ja ahdas minun muodoilleni.
Onneksi uskallan jo nykyisin sanoa ääneen ei kiitos ja seisoa valintani takana ylpeänä. Toivottavasti jatkossa uskallan asettaa itse itselleni omat raamini entistä selkeämmin ja vahvemmin.

Ihmisen tulee pyrkiä onnellisuuteen, se on mielestäni elämän tarkoitus. Olla onnellinen. Siihen myös minä aijon entistä enemmän ja voimakkaammin pyrkiä. Ja aijon aloittaa sen tänään, ottamalla reilut päiväunet, vaikka kotivelvollisuudet painaisivat niskassa... ja varaan huomenna kasvohoidon vaikkei siihen olisikaan juuri nyt varaa...ja ehkäpä innostun hankkimaan itselleni kuukauden kuluttua jotakin ihanaa (ja muutaman vuoden pysyvää) iholle eräältä kauneudenhoitoalan ammattilaiselta ;)

Kaksi onnellisuudenlähdettäni

1 kommentti: