torstai 8. toukokuuta 2014

Uusien tuulien pariin

Se tulee kuulkaas kesä- mutta ei tule yksin. Se tuo mukanaan Saralle uuden saliohjelman, safkamuutoksia ja muitakin muutoksia! HUI-SI-A!

Eli mullahan oli tosiaan tuissa se 10 päivän lepo/kevennys. Tein vain 5 kertaa viikossa aamuaerot, paljon huoltoa, hierontaa ja poseja, mutta puntti oli tauolla. Se lysti loppui maanantaina ja nyt sitten etitään uusi vaihde tästä tytöstä. Akin sanoin "kiristetään sitä ruuvia". Sain viimeviikon puolella sähköpostin, jossa oli mun uus saliohjelma. Oikeastaan ensimäinen ns. tarkka, valmis saliohjelma. Saatesanoina oli "lueskele ja soittele". Pari iltaa lueskelin ohjelmaa, mietin sen läpi joka suunnalta ja sit palaveerattiin Akin kanssa mua "askarruttavista" jutuista, tehtiin muutamia pieniä muutoksia johtuen mun salin laitevalikoimasta yms. Ja maanantaina eikun tartuin tuumasta toimeen.

Uusi ohjelma. uusia kledjuja

Lyhykäisyydessään ohjelma on 7-jakoinen. Siel on 2 päivää painotettuna jaloille, 2 päivää selälle ja 3 eri olkapääpainotteista treeniä. Jaloissa painotetaan toki sitä hanuria, mutta treenataan tasaisesti koko alakertaa kokoajan. Paljon supersarjoja ja omalla painolla tehtäviä juttuja. Selkätreenissä on paljon pitkästä aikaa ylätaljoja ja leukoja erilaisin tekniikoin ja niistähän mä tykkään! Olkapäätreeneihin on tullu selkeästi raskaita punnertavia osuuksia lisää ja ai että ne on meikäläiselle tuskaa.

Tähän mennessä olen tehny jalat maanantaina, selän tiistaina ja eilen ekan olkapäätreenin. Kaikki on maistunu tosi hyvältä. On ollut todella mukava tehdä vaihteeksi "kokonaan paperista" ja uusia liikkeitä. Löytää omasta tekemisestä ihan uusia juttuja ja olen huomannu taas ajattelevani suoritustekniikoita ihan eritavalla ja tarkasti, vaikkain aina olen koettanu pitää niistä kiinni. Lisäksi mulla on nyt ohjelmassa monissa liikkeissä selkesäti painotettu joko todella puhdasta tekniikkaa ja osassa taas rikotaan tekniikka runnomalla liike kunnolla "rikki". Maanantain jalkatreeni oli ainakin ihan jäätävä, mulla on hanuri vieläkin niin paskana ettei istumaan meinaa kyetä. No, meni ainakin perille!

Oli ehket aika uusille?

Mitäs muita muutoksia tässä nyt sitten tuleekaan? Ensi viikosta alkaen mun ilta-aerot tuplaantuu. Tähän asti diettiä olen tehnyt vaan 20min aerobista jokaisen puntin jälkeen, mutta ens viikolla tehdään tuplat. Eli treenipäiville mulla tulee aamuaero, puntti (n.1,5h- katotaan nyt mihin tuo uus ohjelma kellottuu) ja väh. 40min aerobista. Eipä siinä paljon muuta elämää enää olekaan :D Loppukuusta tulee sitten vielä asteen verran lisää kiristystä, sillä 19.5 astuu uusi ruokavalio voimaan. Jaiks! Onneksi se oli simppeli niin sen sisäänajaminen (nälkä poisluettuna) onnistunee helposti. Ruokavalion muutoksiin palaan tarkemmin kuitenkin sitten, kun se on ajankohtaisempaa.

Oisko oranssi mun väri? ;)

Nyt tämä pirkko painuu lopuille iltapuuhille ja aamulla taas sorvin ääreen. Tänään pidin siis vapaapäivän, sais noi kintut palautumaan.

Lähipäivinä tulossa muuten blogini historian ensimäinen arvonta, olkaapa kytiksellä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti