keskiviikko 14. marraskuuta 2012

Konjakkiset unelmat

Otsikko ei viittaa alkoholinhuuruisiin haaveiluihin sohvan nurkassa...en edes pidä konjakista (vaikka alkoholin ystäväksi kyllä tunnustaudunkin.) Nyt on puhe vakavasta asiasta, nimittäin kengistä!

Ennen olin ainoastaan korkeiden korkojen ystävä, mutta nyt olen alkanut myös erilailla rakastaan matalia kenkiä ja biker-henkiset bootsit varsinkin ovat vieneet sydämeni. Ennestään löytyy mustia parissa eri versiossa, mutta seitten ykskaks bongasin myös täydelliset ruskeat yksilöt Espritiltä ja olin samantien myyty. Ne täytyi kotiuttaa välittömästi ja olen todella tyytyväinen ostokseeni.


Kengissä on soppelisti tilaa paksummalle pohjalliselle, tukeva ja pitävä kumipohja ja ne ovat aitoa nahkaa. Ja hintakaan ei kukkaroa kirpaissut, koska sain nämä täysin pitämättömät bootsit vaihdettua eräisiin itselleni hieman pieniin Ed Hardyn korkkareihin Fb:n kirppiksen kautta- eli hyvä kauppa kaikin puolin!

Minulla on tapana huoltaa aina uudet kengät ja huollan kenkiä kyllä kesken käyttökaudenkin. Käsittelen ne niille parhaalla aineella, lankkaan, harjaan mokkaa, putsaan ja tuuletan. Korkkarit aina pyyhin baarireissun jälkeen ja tarkistan korot. Korkolappuja vaihdan tiheään ja toki kengät täytyy säilyttää omissa laatikoissaan....ja minähän vaan ajattelin suihkuttaa nämä uutukaiset suoja-aineella ja lopputulos oli se, että koko kenkävarasto oli leviteltynä pitkin kämppään, järjestelin, huoltsin, tein löytöjä....
Ja nyt on hyvä mieli, koska kenkulit ainakin on järjestyksessä, vaikka muu elämä ja kämppä ei oliskaan.


Ja jep, olen päällystänyt ison osan kenkälaatikoistani söpöll' puputapetilla, koska näin ne näyttävät hyllyillä paljon siistimmiltä, kuin silloin että hyllyt pursuilisi täysin erinäköisiä laatikoita. Kussakin laatikossa on kirjoitettuna kenkäparin "nimi" tai minkä tyylin kenkiä laatikko sisältää. Näin kengät on helppo löytää kiireessäkin. Minäkö pikkutarkka? En tunnusta!

4 kommenttia: